Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, που γιορτάζεται στις 2 Απριλίου, διοργανώνεται τον άλλο μήνα στον Βόλο το 1ο Φεστιβάλ Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου της πόλης, το τριήμερο 8-10 Απριλίου 2016. Στο Φεστιβάλ θα συμμετάσχουν 40 συγγραφείς, εικονογράφοι, ψυχολόγοι, μουσικοί και ηθοποιοί, προκειμένου να «στήσουν» από κοινού με μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, δράσεις κι εργαστήρια με επίκεντρο το βιβλίο. Τη διοργάνωση έχουν αναλάβει η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Βόλου, η Αντιδημαρχία Παιδείας και Πολιτισμού Δήμου Βόλου, και η Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σε συνεργασία με πολλούς εκπαιδευτικούς και φορείς.
Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ περιλαμβάνει αφηγήσεις παραμυθιών, εικονοποιία για μικρούς και μεγάλους, παρουσίαση τεχνικών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί στην τάξη για την αξιοποίηση λογοτεχνικών κειμένων, εργαστήρια δημιουργικής γραφής, βιωματικές δράσεις, ενημέρωση για τη συναισθηματική διαλεκτική, διαδραστικά παιχνίδια φιλαναγνωσίας, συναντήσεις συγγραφέων παιδικής και εφηβικής λογοτεχνίας με μικρούς και νεαρούς αναγνώστες, με εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να οργανώσουν προγράμματα φιλαναγνωσίας στη σχολική τάξη αλλά και με γονείς, οι οποίοι ενδιαφέρονται για την απόλαυση του να διαβάζουν μαζί με τα παιδιά τους. Τα εργαστήρια που απευθύνονται στους μαθητές θα εστιαστούν στην ευαισθητοποίηση γύρω από το θέμα του σχολικού εκφοβισμού, της αποδοχής της διαφορετικότητας, του σεβασμού της αναπηρίας, της περιβαλλοντικής συνείδησης, της ανάδειξης συναισθημάτων, του σεβασμού της πολιτιστικής κληρονομιάς και της αγάπης για διάφορες μορφές τέχνης. Οι μαθητές, σε συνεργασία με έμπειρους εμψυχωτές και δημιουργούς, θα κληθούν να γράψουν, να παίξουν και να εκφραστούν δημιουργικά. Οι δράσεις και τα εργαστήρια θα πλαισιωθούν από μουσικές εκδηλώσεις και θεατρικά δρώμενα, που θα προσδώσουν εορταστική ατμόσφαιρα στην όλη διοργάνωση.
Ακολουθεί αναλυτικά το πρόγραμμα του Φεστιβάλ:
Παρασκευή 8 Απριλίου
Πρωινά εργαστήρια
11:00-12:00
Χώρος 1
Μάρω Αισώπου: «Κόμπο δένω, κόμπο λύνω, το μαντίλι μου πετάω, βγάζω μία... μοβ κλωστή...» Παράσταση αφήγησης. Δράση για παιδιά Δημοτικού. Η συγγραφέας και αφηγήτρια παραμυθιών Μάρω Αισώπου θα μεταφέρει τα παιδιά στον μαγικό κόσμο των ελληνικών λαϊκών παραμυθιών προσπαθώντας να τα κάνει να μάθουν να ακούν, να ονειρεύονται και να παλεύουν για έναν κόσμο όπου νικά το καλό και όλοι ζουν καλά κι εμείς καλύτερα... Για έναν κόσμο που αποδέχεται τη διαφορετικότητα. «Άκου να δεις» (Ήρα Εκδοτική), ένα βιβλίο για την αναπηρία.
Χώρος 2
Φαίδρα Παπαναστασίου: Κάθε βιβλίο είναι και ένα ταξίδι, και κάθε ταξίδι διευρύνει τους ορίζοντές μας και μας εξελίσσει πνευματικά! Ας μάθουμε να ταξιδεύουμε με τα παιδιά μας και ας τα αφήσουμε να μας δείξουν τον κόσμο με τα μάτια τους... Συζήτηση για το παιδικό βιβλίο με εφήβους. Μια δημιουργική συνάντηση-ανοιχτός διάλογος.
Χώρος 3
Ζωή Γεροστάθη: «Περπατώντας στον κήπο των βιβλίων». Δράση για παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας. Έχετε περπατήσει ποτέ στον μαγικό κήπο των βιβλίων; Πού βρίσκεται αυτός ο… παράξενος κήπος; Θέλετε να περπατήσουμε μαζί; Και αν χαθείτε περπατώντας στα μονοπάτια του, ποιος θα σας οδηγήσει στην άκρη του; Οι σελιδοδείκτες είναι οι βοηθοί μας σε αυτή τη διαδρομή, σελιδοδείκτες που ξεπήδησαν από τις σελίδες πολλών βιβλίων και θα γίνουν οι οδηγοί μας. Θα μας βοηθήσουν να ξαναθυμηθούμε βιβλία που αγαπήσαμε, μα και θα μας γνωρίσουν και καινούρια, που βρίσκονται στον μαγικό κήπο των βιβλίων και περιμένουν ένα παιδικό χέρι να τα διαλέξει και να βουτήξει στις σελίδες τους. Ελάτε να περπατήσουμε στα μονοπάτια αυτού του μοναδικού κήπου παίζοντας, με οδηγό μας τους σελιδοδείκτες.
12:00-13:00
Χώρος 1
Φωτεινή Βασιλείου: Το φεγγάρι γλίστρησε στην καμινάδα (Εκδόσεις «Κόκκινη κλωστή δεμένη»). Δράση για παιδιά 6-9 ετών. Τρεις διαφορετικοί χαρακτήρες συναντιούνται σε μια ταράτσα και πιάνουν φιλία. Με το φεγγαράκι συντροφιά και με τις εικόνες ενός όμορφου λιμανιού, οι μέρες και οι νύχτες μοιάζουν παραμυθένιες. Ώσπου ένα βράδυ το φεγγάρι χάνεται ξαφνικά και η φιλία τους δοκιμάζεται… Η συγγραφέας θα αφηγηθεί το παραμύθι στα παιδιά και έπειτα με τη βοήθειά τους θα ζωντανέψει τους ήρωες του βιβλίου σε μια πρωτότυπη κατασκευή από χαρτί. Τα παιδιά θα ζωγραφίσουν, θα παίξουν και θα συζητήσουν με τη συγγραφέα για τη φιλία.
Χώρος 2
Διονύσης Λεϊμονής: «Το δέκατο έβδομο κιβώτιο» (Εκδόσεις Πατάκη). Εργαστήρι γραφής. Πώς γράφουμε μια ναυτική περιπέτεια; Πώς μπορούμε να ξεκινήσουμε μια ιστορία δίνοντάς της βάθος, ενδιαφέρον και αγωνία; Ένα εργαστήρι γραφής για παιδιά και εφήβους στο οποίο επιχειρούμε να απελευθερώσουμε τη φαντασία, να εκφραστούμε, να δημιουργήσουμε…
Χώρος 3
Γεράσιμος Τσιμπλούλης: «Η αλφαβήτα στη Γραμματούπολη» (Ήρα Εκδοτική). Δράση για παιδιά 5-8 ετών. Ιστορίες φανταστικές και συνάμα σουρεαλιστικές, ταξιδεύουν τα μικρά παιδιά στη «χώρα των Γραμμάτων και των Λέξεων». Οι ιστορίες βασίζονται σε λέξεις που αρχίζουν ή έχουν το κάθε γράμμα. Το φαινόμενο της παρήχησης συμφώνων συναντάται στις περισσότερες ιστορίες. Τα παιδιά θα ακούσουν κάποιες ιστορίες και θα κληθούν: α) να συνεχίσουν με τη δική τους φαντασία τις ιστορίες, β) να ανακαλύψουν το γράμμα πρωταγωνιστή της ιστορίας και γ) να κάνουν μια ζωγραφιά για τις ιστορίες που άκουσαν ή δημιούργησαν.
Διακοπή
6: Επίσημη έναρξη του φεστιβάλ
Χαιρετισμοί – Συνάντηση με τους δημιουργούς
Έναρξη απογευματινών εργαστηρίων
19:00-20:00
Χώρος 1
Αλεξάνδρα Τσόλκα: «Καληνύχτα νεράιδα νονά» (Εκδόσεις Μεταίχμιο). Δράση για παιδιά μικρά με μεγάλη φαντασία και για νέους γονείς με πολλή όρεξη! Η Αλεξάνδρα Τσόλκα συζητά με τα παιδιά για την αξία των δώρων, για τις αδυναμίες των ανθρώπων και για τη χαρά να μοιράζεσαι αγάπη σε μια διαδραστική συνάντηση, ενώ ο ενδυματολόγος Δημήτρης Σκάρπας «στήνει» μπροστά μας τη χαριτωμένη νονά του βιβλίου, βάζοντας σε ένα δημιουργικό παιχνίδι μικρούς και μεγάλους. Για παιδιά 5-9 ετών.
Χώρος 2
Ηρώ Παπαμόσχου: «Στα βήματα της Ιφιγένειας» (Εκδόσεις Πατάκη). Δράση για εφήβους. Η συγγραφέας Ηρώ Παπαμόσχου συνομιλεί με τους εφήβους για το πολυδιαβασμένο μυθιστόρημά της, ξετυλίγοντας μια πραγματική ιστορία που μοιάζει με παραμύθι, γραμμένη στο πρώτο πρόσωπο και με τα πραγματικά ονόματα όλων των συντελεστών. Πώς ένα κοριτσάκι, από ένα λάθος και μια σύμπτωση, βρέθηκε να πρωταγωνιστεί στο κινηματογραφικό έργο «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του παγκοσμίου φήμης σκηνοθέτη Μιχάλη Κακογιάννη. Με παράλληλη αφήγηση αναλύονται και περιγράφονται τα αισθήματα και οι αντιδράσεις της μητέρας, που συνοδεύει την κόρη σε όλα τα γυρίσματα, και της ίδιας της μικρής, που υποδύεται και μπαίνει στο πετσί του ρόλου της μυθικής Ιφιγένειας. Μια ιστορία συνταρακτική, αληθινή, αστραφτερή, που διασκεδάζει αλλά και προβληματίζει.
Χώρος 3
Γιώτα Φώτου: «Όταν χάσαμε την Ντόλυ» (Εκδόσεις Ψυχογιός). Για παιδιά 10-12 ετών. Θέμα: Οικονομική κρίση – Προτεραιότητες στη ζωή.Με αφορμή το βιβλίο και μέσα από διάλογο, βιωματικές δράσεις και διαδραστικά παιχνίδια φιλαναγνωσίας, οι μαθητές θα εργαστούν έχοντας ως στόχο αφενός την καλλιέργεια της αναγνωστικής ικανότητας κι αφετέρου την ανάδειξη του θέματος του βιβλίου.
20:00-21:00
Χώρος 1
Δάφνη Φιλίππου: «365 ημέρες γονείς». Εργαστήρι για γονείς. «Πώς να ενισχύσω την επιθυμία του παιδιού μου για το διάβασμα». Γιατί είναι σημαντικό να διαβάζει το παιδί μου; Πώς μπορώ να του ενισχύσω επιθυμία του για το διάβασμα; Βοηθά να του διαβάζω εγώ παραμύθια/ιστορίες; Σε ποια ηλικία να αρχίσουμε το διάβασμα; Τι βιβλία να διαβάζει; Αυτά και πολλά άλλα δικά σας ερωτήματα θα μας απασχολήσουν στο εργαστήριο με εμψυχώτρια την ψυχιατρική κοινωνική λειτουργό και ψυχοθεραπεύτρια Δάφνη Φιλίππου.
Χώρος 2
Κώστας Στοφόρος: «Η κούπα του Πτολεμαίου – Περιπέτεια στο Πόρτο Ράφτη» (Εκδόσεις «Ιπτάμενο Κάστρο»). Καλοκαίρι στο Πόρτο Ράφτη: Μια παλιά κούπα, ένας αρχαίος ναός, ένα χαμένο νόμισμα, μια παράξενη βίλα, ένας άνθρωπος από το παρελθόν και μια παρέα παιδιών σε μια ιστορία γεμάτη μυστήριο, δράση και ανατροπές. Με αφορμή την ιστορία θα φτιάξουμε μια νέα ιστορία μυστηρίου που θα διαδραματίζεται στον Βόλο. Ακόμη, θα ζωγραφίσουμε μια νέα εκδοχή της Κούπας του Πτολεμαίου. Τα παιδιά παίζοντας, ζωγραφίζοντας και φτιάχνοντας ιστορίες με τη βοήθεια της Μαγικής Τράπουλας των παραμυθιών ταξιδεύουν στον κόσμο της φαντασίας, ανακαλύπτοντας παράλληλα κομμάτια της ιστορίας της πόλης τους.
Χώρος 3
Ελένη Δικαίου: «Ο άνεμος στα μαλλιά της» (Εκδόσεις Πατάκη). Δράση για εφήβους. Πόσες αποτυχίες χρειάζεται άραγε να αντιμετωπίσει κανείς μέχρι να νιώσει επιτυχημένος; Πόση απόρριψη, απογοήτευση ή αμφισβήτηση; Πώς διαχειρίστηκαν τις στιγμές αποτυχίας τους εκείνοι που κατάφεραν με τα χρόνια να πετύχουν; Με αφορμή το τελευταίο βιβλίο της Ελένης Δικαίου «Ο άνεμος στα μαλλιά της», η συγγραφέας, μαζί με τον Νίκο Φιλιππαίο (φιλόλογο – υποψήφιο διδάκτορα Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) και τη Λέλια Χορέμη (ψυχολόγο ΑΠΘ – συστημική και εικαστική ψυχοθεραπεύτρια), αξιοποιούν παραδείγματα από τη ζωή των λογοτεχνικών ηρώων της συγγραφέως και συζητούν με τους εφήβους για τις στιγμές απογοήτευσης που συνεχώς προκύπτουν στον δρόμο προς την ενηλικίωση. Μια συνάντηση που στοχεύει να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο οι έφηβοι αντιλαμβάνονται την αποτυχία και να τους βοηθήσει να αναλογιστούν πως κάποιες φορές είναι απαραίτητο να αποτύχεις για να καταφέρεις να οδηγηθείς στην επιτυχία.
Μουσική βραδιά στον χώρο
Η συγγραφέας Ράνια Μπουμπουρή και η ερμηνεύτρια Βασιλική Καρακώστα παρουσιάζουν και σας προσκαλούν να τραγουδήσετε μαζί τους...«Μια τρελή τρελή ΑΒ» από τις Εκδόσεις Ψυχογιός, σε μελοποίηση του Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλου!
Σάββατο 9 Απριλίου
Πρωινά εργαστήρια
10:00-11:00
Χώρος 1
Νικόλας Ανδρικόπουλος: «Πώς να διαβάζουμε μια εικόνα». Ξέρετε πώς να διαβάζετε μια εικόνα; Κι όμως, η εικόνα διαβάζεται. Αν μάλιστα είναι μέρος ενός εικονογραφημένου βιβλίου, με τη βοήθεια προβολής και ανάλυσης μερικών εικόνων, θα το διαπιστώσετε. Ο εικονογράφος και συγγραφέας Νικόλας Ανδρικόπουλος περιμένει με ανυπομονησία τους μικρούς του φίλους να τα πουν από κοντά, να δημιουργήσουν, να χαρούν με τα χρώματα συνομιλώντας και παίζοντας δημιουργικά.
Χώρος 2
Καλλιόπη Γραμμένου: «Τα φτερωτά σανδάλια του μικρού Παυσανία» (Εκδόσεις Ίαμβος). Για παιδιά 9-13 ετών. Τα παραμύθια του παππού Ντίνου είναι τα φτερωτά σανδάλια του μικρού Παυσανία. Μ’ αυτά ταξιδεύει στα βουνά της Ελλάδας και μαθαίνει τον μύθο τους και γιατί ονομάστηκαν έτσι. Βρείτε τους θεούς του Ολύμπου μέσα από αινίγματα, αντιστοιχίστε τα σύμβολά τους και ζωγραφίστε τα με τα αγαπημένα σας χρώματα. Τοποθετήσετε τους ήρωες-θεούς του βιβλίου στο αντίστοιχο βουνό και νομό που ανήκουν. Παίζουμε τυφλόμυγα για να σώσουμε τον Δια από τον πατέρα του, τον Κρόνο. Φορέστε κι εσείς τα δικά σας φτερωτά σανδάλια… και ταξιδέψτε μαζί μας, ως νέοι μικροί εξερευνητές!
Χώρος 3
Λάσκαρης Ζαράρης: «Τα Μυστικά της Θεόπετρας» (Εκδόσεις Δυάς). Για παιδιά 9+ ετών. Πρωταγωνιστής της ιστορίας είναι ο μικρός «Στραβοπόδης». Ένας συλλέκτης αγαλματιδίων της Νεολιθικής Εποχής θα μας διηγηθεί τις περιπέτειες του παιδιού μέσα από ένα δημιουργικό παιχνίδι φαντασίας και γνώσης στον χρόνο. Καθώς ξετυλίγεται η δράση, μας γεννιούνται διάφορες απορίες για τα υλικά από τα οποία ήταν φτιαγμένα τα σπίτια και για το πώς ντύνονταν, σκέφτονταν και ονειρεύονταν τότε οι άνθρωποι. Οι φιλίες των παιδιών ήταν πιο δυνατές στο παρελθόν απ’ ό,τι οι φιλίες της σύγχρονης εποχής;
11:00-12:00
Χώρος 1
Κώστας Στοφόρος : Μαθαίνοντας μέσα από το παραμύθι και τη μυθοπλασία. Εργαστήρι που απευθύνεται σε γονείς, εκπαιδευτικούς, φοιτητές αλλά και σε όσους θέλουν να ανακαλύψουν τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών. Αναλύοντας την εμπειρία τριών προγραμμάτων που αφορούν τη διατροφή, την τοπική Ιστορία και τους κανόνες καθημερινής υγιεινής, ανακαλύπτουμε πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη μυθοπλασία και το παραμύθι ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν βιωματική γνώση για μια σειρά θεμάτων. Παράλληλα, θα μάθουμε τι είναι η «Τράπουλα των παραμυθιών» και πώς μπορεί αν χρησιμοποιηθεί στο σπίτι ή στο σχολείο. Τέλος, θα αναλύσουμε με ποιον τρόπο μπορούμε να αξιοποιήσουμε για παιδαγωγικούς σκοπούς ένα βιβλίο (αφορμή η «Κούπα του Πτολεμαίου», Εκδόσεις «Ιπτάμενο Κάστρο»).
Χώρος 2
Η Έλενα Στανιού με αφορμή το νέο της βιβλίο, Το μυστικό της ριγέ βαλίτσας (Εκδόσεις Ψυχογιός), αλλά και βιβλία που έχουν διαβάσει τα παιδιά, θα δημιουργήσει μαζί τους μία νέα ιστορία-παραμυθοσαλάτα, στο πλαίσιο ενός μικρού σεμιναρίου δημιουργικής γραφής. Το βιβλίο απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείου έως και Δ΄ Δημοτικού.
Χώρος 3
Τασούλα Τσιλιμένη: Μια δράση για παιδιά Δ΄ Δημοτικού. «Γάτα, σκύλος κι ένα αρνί πορτρέτα σε μια γκαλερί» (Εκδόσεις Μεταίχμιο). Ένα βιβλίο που επαναπροσδιορίζει τη σχέση μας με τη φύση και τα ζώα. Ένα βιβλίο που εισάγει τα παιδιά σε έννοιες που αφορούν την τέχνη της ζωγραφικής και του επαγγέλματος του ζωγράφου. Έννοιες όπως πορτρέτο, γκαλερί, μοντέλο γίνονται παιχνίδι μέσα από την αφήγηση. Μια περιδιάβαση στο θέμα «Τα ζώα στην τέχνη». Η συγγραφέας με αφορμή τα παραπάνω στοιχεία του βιβλίου θα συνομιλήσει και θα παίξει με τα παιδιά.
12:00-13:00
Χώρος 1
Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, «Πίσω από τα καθημερινά» (Λόγια καρδιάς με αφορμή την επικαιρότητα, Εκδόσεις Αρχονταρίκι). Μια γέφυρα συνάντησης με παιδιά και εφήβους μέσα από κείμενα δημοσιευμένα τα τελευταία πέντε χρόνια στον Τύπο σε απλό λόγο.
Χώρος 2
Μαρίνα Γιώτη: «Σκουφοκοκκινίτσα» (Εκδόσεις Διόπτρα). Δράση για παιδιά 4-7 ετών. Δύο όψεις μιας ιστορίας σε ένα βιβλίο. Η διάσημη ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας, όπως την ξέρουμε, αλλά και η ιστορία… αλλιώς, ιδωμένη από μια άλλη οπτική γωνία. Τι πραγματικά έγινε στο δάσος; Ποιος ήταν τελικά αυτός ο Κυνηγός και πώς βρέθηκε την κατάλληλη στιγμή εκεί για να σώσει την Κοκκινοσκουφίτσα; Ήταν ο Κακός ο Λύκος τόσο κακός όσο νομίζουμε; Τι γύρευε η μικρή Κοκκινοσκουφίτσα μόνη της στο δάσος; Ο δαιμόνιος ρεπόρτερ, Φάνης ο Μπούφος, είναι αποφασισμένος να ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις του γνωστού παραμυθιού. Ένα βιβλίο που μιλάει για τον ρατσισμό στα κλασικά παραμύθια, τον σχολικό εκφοβισμό και τη φιλία. Ένα εργαλείο για γονείς και εκπαιδευτικούς, που μαθαίνει στα παιδιά να διαβάζουν ανάμεσα στις γραμμές και να αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη. Γιατί έχει ο καιρός γυρίσματα, αλλά και δυο όψεις τα νομίσματα…
Χώρος 3
Ηρώ Παπαμόσχου: «Το γεφύρι της Ανατολής» (Εκδόσεις Πατάκη). Δράση για παιδιά Ε΄-Στ΄ Δημοτικού και παιδιά Γυμνασίου. Η αγαπημένη στα παιδιά και στους εφήβους συγγραφέας Ηρώ Παπαμόσχου συζητάει με τους μαθητές για το «βιβλίο της προσφυγιάς» στη μικρασιάτικη γωνιά του Βόλου, ένα βιβλίο όπου όλα περιγράφονται μέσα από τη ματιά ενός κοριτσιού. Οι πρόσφυγες που καταφθάνουν σήμερα στον τόπο μας, οι πρόσφυγες της μικρασιατικής καταστροφής και οι Έλληνες πρόσφυγες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου αποτελούν τον σκελετό του βιβλίου. Συγχρόνως, ο αναγνώστης ακολουθεί την πορεία του τελευταίου μεγάλου πολέμου και τις διάφορες ανθρώπινες ιστορίες.
13:00-14:00
Χώρος 1
Γιώτα Κούγιαλη: «Αργοναυτική εκστρατεία σε κόμικ» (Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας). Μια δράση για παιδιά και ενήλικες. Ελάτε να ξαναθυμηθούμε τον αρχαίο μύθο της Αργοναυτικής εκστρατείας, να τον συνδέσουμε με τον τόπο μας και τη μυθολογία του, να διαβάσουμε λίγο από το κόμικ και, τέλος, να δημιουργήσουμε το δικό μας.
Χώρος 2
Κώστας Νίκας: Δράση για μικρούς και μεγάλους. Ο συγγραφέας, με αφορμή το νέο του βιβλίο «Το όνειρο της τριανταφυλλιάς» (Εκδόσεις Ήρα), πραγματεύεται μια τρυφερή ιστορία ανάμεσα σε ένα λουλούδι κι έναν άνθρωπο, που αποθεώνει με γλαφυρότητα την έννοια και τη δύναμη της αγάπης. Μέσα από ζωηρές περιγραφές και λέξεις που καίνε και δίνουν την υγρασία της συγκίνησης, ο αναγνώστης επιχειρεί να διεισδύσει στο θυμικό της ηρωίδας, να βιώσει έντονα την εξεγερμένη αγάπη της, να καταδυθεί στο όνειρό της και να αναδυθεί μαζί της, αγγίζοντας την αλήθεια της.
Χώρος 3
Νικόλας Ανδρικόπουλος: «Η ανάγνωση μιας εικόνας βιβλίου μάς αποκαλύπτει… μυστικά!» Εργαστήρι για γονείς και εκπαιδευτικούς. Η ανάγνωση των εικόνων σ’ ένα εικονογραφημένο βιβλίο μπορεί να μας αποκαλύψει πολλά μυστικά που δεν μας λέει το κείμενο και δεν μπορούμε να υποψιαστούμε. Είναι ένας καλός λόγος να συζητήσουμε με το παιδί μας ή με τα παιδιά στη τάξη μας γι’ αυτές. Όμως πρέπει να εκπαιδευτούμε γι’ αυτό. Ας κάνουμε λοιπόν μιαν αρχή με τη συνάντηση με τον Νικόλα Ανδρικόπουλο, εικονογράφο και συγγραφέα βιβλίων για παιδιά, με την παράλληλη προβολή εικόνων. Άλλωστε, μπορείς να μιλάς για εικόνες χωρίς αυτές;
Διάλειμμα για φαγητό
Απογευματινά εργαστήρια
16:00-17:00
Χώρος 1
Γεράσιμος Τσιμπλούλης: «Η Αλφαβήτα στη Γραμματούπολη» (Ήρα Εκδοτική), Δράση για εκπαιδευτικούς. Ιστορίες φανταστικές και συνάμα σουρεαλιστικές ταξιδεύουν τα μικρά παιδιά στην «χώρα των Γραμμάτων και των Λέξεων». Οι ιστορίες βασίζονται σε λέξεις που αρχίζουν ή έχουν το κάθε γράμμα. Το φαινόμενο της παρήχησης συμφώνων συναντάται στις περισσότερες ιστορίες. Στους εκπαιδευτικούς θα δοθούν κάποιες ιστορίες και θα κληθούν: α) να συνεχίσουν τις ιστορίες, β) να προτείνουν τρόπους για την εμπέδωση των γραμμάτων με βάση το βιβλίο.
Χώρος 2
Σταυρίνα Λαμπαδάρη: «Μια καινούρια άνοιξη αρχίζει, μια καινούρια μέρα αρχίζει». Και μέσα στη μεγάλη γιορτή της φύσης που δονείται και ξαναζωντανεύει, δουλεύουμε και προσδοκούμε τη δική μας ψυχική και πνευματική αναγέννηση σ’ έναν κόσμο τραυματισμένο, θυμωμένο, απελπισμένο, σ’ έναν κόσμο διψασμένο για Φως! Η Σταυρίνα Λαμπαδάρη θα μοιράσει και θα μοιραστεί με τους συμμετέχοντες μηνύματα από το βιβλίο της «Μια καινούρια μέρα αρχίζει» (Εκδόσεις Κοντύλι).
Χώρος 3
Ζωή Γεροστάθη: Περπατώντας στον κήπο των βιβλίων. Δράση για παιδιά Δημοτικού. Έχετε περπατήσει ποτέ στον μαγικό κήπο των βιβλίων; Πού βρίσκεται αυτός ο… παράξενος κήπος; Θέλετε να περπατήσουμε μαζί; Και αν χαθείτε περπατώντας στα μονοπάτια του, ποιος θα σας οδηγήσει στην άκρη του; Οι σελιδοδείκτες είναι οι βοηθοί μας σε αυτή τη διαδρομή, σελιδοδείκτες που ξεπήδησαν από τις σελίδες πολλών βιβλίων και θα γίνουν οι οδηγοί μας. Θα μας βοηθήσουν να ξαναθυμηθούμε βιβλία που αγαπήσαμε, μα και θα μας γνωρίσουν και καινούρια, που βρίσκονται στον μαγικό κήπο των βιβλίων και περιμένουν ένα παιδικό χέρι να τα διαλέξει και να βουτήξει στις σελίδες τους. Ελάτε να περπατήσουμε στα μονοπάτια αυτού του μοναδικού κήπου παίζοντας, με οδηγό μας τους σελιδοδείκτες.
17:00-18:00
Χώρος 1
Κωστής Μακρής: Η Εβίτα που νίκησε τα Αποθαρρύνια (Εκδόσεις Πατάκη). Ελάτε μαζί με τον συγγραφέα και εικονογράφο Κωστή Μακρή να φτιάξουμε ένα παραμύθι. Ελάτε να γνωρίσουμε τα Ενθαρύννια και τα Αποθαρρύνια και να αποφασίσουμε μαζί για το αν στη δική μας ιστορία θα νικήσει ο φόβος ή το θάρρος. Στο τέλος θα ζωγραφίσουμε όλοι μαζί τις εικόνες της ιστορίας μας.
Χώρος 2
Γιώργος Μπουμπούσης: Οι «Κερδιστανοί-Χανιστανοί και… μια χαδιάρα φάλαινα» (Εκδόσεις Ελληνοεκδοτική). Ένα παραμύθι για παιδιά ηλικίας 4-8 ετών περίπου, με θέμα του τη στάση μας απέναντι στην νίκη και την ήττα. Ο Γιώργος Μπουμπούσης θα επιχειρήσει μια δραματοποιημένη αφήγηση με θεατές και ηθοποιούς τα ίδια τα παιδιά, ενώ θα ακολουθήσει παιχνίδι βασισμένο στο βιβλίο. Με οδηγό την ιστορία και τους ήρωές της θα φωτίσουμε δημιουργικά διαφορετικές πτυχές της νίκης, της ήττας και των συναισθημάτων που αναπτύσσονται όταν κερδίζουμε ή χάνουμε!
Χώρος 3
Ελένη Δικαίου: Ένας ήρωας με πέταλα (Εκδόσεις Πατάκη). Η συγγραφέας Ελένη Δικαίου και η παιδαγωγός Χρυσάνθη Κυρίτση προσκαλούν τους μικρούς φίλους να συναντήσουν τους ήρωες του βιβλίου, τον Αλέκο τον γαϊδαράκο και την παρέα του, και να συμμετάσχουν σε παιχνίδια και δραστηριότητες για την ομορφιά της φιλίας και την αποδοχή της διαφορετικότητας, για τη χαρά της περιπέτειας και τη δύναμη της θέλησης, που μπορεί να νικήσει τα πάντα.
18:00-19:00
Χώρος 1
Στέφανος Παπαδόπουλος: «Η παχουλή βατραχίνα». Δράση για παιδιά 3-9 χρονών. Ένα τρυφερό παραμύθι για τη διαφορετικότητα και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Μέσα από την ανάγνωση του παραμυθιού από τον ίδιο τον συγγραφέα με ταυτόχρονη προβολή σε προτζέκτορα και κάρτες συναισθημάτων «ντυμένες» με κλασική μουσική, τα παιδιά θα εκφραστούν εσωτερικά μέσα από ένα δημιουργικό παιχνίδι, θα παίξουν, θα χαρούν, θα υποδυθούν ρόλους.
Χώρος 2
Γιώργος Κατσέλης: «Ο θησαυρός του Θεόφιλου» (Εκδόσεις Χριστάκη). Ο Γιώργος Κατσέλης μας ξανασυστήνει τον φουστανελά ζωγράφο Θεόφιλο και μας αποκαλύπτει τον αληθινό του θησαυρό. Από τα παιδικά του χρόνια στη Λέσβο μέχρι τον Βόλο και τα άλλα μέρη όπου έζησε, ο Θεόφιλος πορεύτηκε στη ζωή με μοναδικό εφόδιο τα όνειρά του, την παιδική ψυχή του κι ένα κασελάκι με τα σύνεργά του. Με οδηγό το κασελάκι του Θεόφιλου και το παραμύθι με τις ζωντανές εικόνες του Νικόλα Ανδρικόπουλου, τα παιδιά θα κάνουν ένα νοητό ταξίδι στη μαγεία της ζωής και της τέχνης του σπουδαίου λαϊκού μας ζωγράφου.
Χώρος 3
Καλλιόπη Γραμμένου: «Τα φτερωτά σανδάλια του μικρού Παυσανία» (Εκδόσεις Ίαμβος). Δράση για γονείς και εκπαιδευτικούς. Ο Παυσανίας και η Κυβέλη, οι ήρωες του βιβλίου, μαθαίνουν από τις ιστορίες του παππού Ντίνου για τον πλούτο της χώρας μας (μυθολογία, γεωγραφία, παραδόσεις και θρύλους). Τα παιδιά αποζητούν όλο και πιο πολύ τις ιστορίες που με περίσσια αγάπη τούς διηγείται και ταξιδεύουν μαζί τους από τη μια άκρη της Ελλάδας μέχρι την άλλη. Ελάτε να βρούμε στον χάρτη τους ήρωες-θεούς και να κάνουμε την αντιστοιχία με το βουνό και τον νομό που «έδρασαν». Να παίξουμε memory με τα σύμβολα των 12 θεών και με τη βοήθεια του ρυθμού, να βρούμε τα ζευγάρια τους (θεοί-σύμβολα).
19:00-20:00
Χώρος 1
Εύη Γεροκώστα: «Ιστορίες ενός λαστιχένιου κίτρινου δράκου». Με αφορμή το βιβλίο της «Μια μέρα που έγινε νύχτα» (Εκδόσεις Χριστάκη), η παραμυθού Εύη Γεροκώστα μοιράζεται με μικρούς και μεγάλους ιστορίες από την προφορική παράδοση του κόσμου και τη λογοτεχνία.
Χώρος 2
Τασούλα Τσιλιμένη: Μια δράση για γονείς και εκπαιδευτικούς. Πώς διαβάζουμε ένα εικονογραφημένο βιβλίο σε παιδιά. Συζήτηση για τρόπους ανάγνωσης και αξιοποίησης του βιβλίου, για την καλλιέργεια της βιβλιοφιλίας και της κριτικής σκέψης των παιδιών.
Χώρος 3
Βαγγέλης Ηλιόπουλος: «Τριγωνοψαρούλη, μην εμπιστεύεσαι ποτέ… αχινό!» (Εκδόσεις Πατάκη). Ο Τριγωνοψαρούλης επιστρέφει στον Βόλο και μαζί με τον συγγραφέα του Βαγγέλη Ηλιόπουλο καλεί όλα τα παιδιά με την αγάπη τους να βάλουν γκολ στις διακρίσεις και στον ρατσισμό.
20:00 Θεατρικό
Η θεατρική ομάδα «Θ» παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση «Ένας παράξενος φίλος» του Δ.Μικιού, που συνδυάζει υποκριτική και κουκλοθέατρο. Μια παράσταση για μικρά παιδιά που μας ταξιδεύει μ’ έναν μοναδικό τρόπο στον κόσμο της φιλίας, της διαφορετικότητας και της αποδοχής. Δύο ηθοποιοί υποδύονται τους δύο αφηγητές της ιστορίας και δίνουν ζωή σε πέντε κούκλες, οι οποίες παρασύρουν τα παιδιά σε μια περιπέτεια γεμάτη χρώματα, μουσική, παιχνίδια, αλλά και υπέροχα μηνύματα. Ο μικρός πρωταγωνιστής, το «Κάτι άλλο», ένα πλασματάκι που δε μοιάζει με κανένα ζωάκι στο δάσος, λαχταρά να κάνει φίλους, μα ο εγωισμός, η αλαζονεία, η ματαιοδοξία και η λαιμαργία στέκονται εμπόδιο στην προσπάθειά του. Το μαγικό σκηνικό πλαισιώνει τους κουκλοήρωες του έργου και τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά και γίνονται μέρος αυτού του διασκεδαστικού και συνάμα διδακτικού παραμυθιού. Μουσική: Αστέριος Πολυχρονίδης, Σκηνογραφία-Κοστούμια: Μελισάνθη Βακιρτζή, Κούκλες: Τζένη Κοψαχείλη, Ηθοποιοί-Εμψύχωση: Αστερόπη Χαριτίδου, Χαράλαμπος Παυλίδης.
Δείπνο
Κυριακή 10 Απριλίου
Πρωινά εργαστήρια
10:00-11:00
Χώρος 1
Φαίδρα Παπαναστασίου: Δράση για εκπαιδευτικούς. Κάθε βιβλίο είναι και ένα ταξίδι, και κάθε ταξίδι διευρύνει τους ορίζοντές μας και μας εξελίσσει πνευματικά. Ας μάθουμε να ταξιδεύουμε με τα παιδιά μας και ας τα αφήσουμε να μας δείξουν τον κόσμο με τα μάτια τους...
Χώρος 2
Εύη Γεροκώστα: «Ασήμαντα περιστατικά» Δράση για ενήλικες. «Όποιος στου Μυθοδαίμονα πιαστεί τα δίχτυα είναι χαμένος από χέρι. Με παραμύθια κι υποσχέσεις για φήμη και για δόξα, την ψυχή μαυλίζει του παραμυθά κι αφού τον κάνει υποχείριό του, βαθιά μες στην αφάνεια τον βυθίζει…» Η παραμυθού Εύη Γεροκώστα μοιράζεται με ενήλικες τις παραμυθογραμμένες ιστορίες του ποιητή και πεζογράφου Αργύρη Χιόνη.
Χώρος 3
Στέφανος Παπαδόπουλος: «Ο ταχυδρόμος δεν είναι για φάγωμα». Δράση για παιδιά 4-10 ετών. Ένα ευρηματικό παραμύθι για την αποδοχή της διαφορετικότητας, που αναδεικνύει την αξία της τέχνης και της αισθητικής μαζί με το αξιοθαύμαστο πάθος των γνήσιων ταλέντων. Μια ιστορία όπου τα παιδιά μαθαίνουν να παρατηρούν τον κόσμο γύρω τους και να εκφράζουν αυτό που αισθάνονται. Με αφορμή έναν ζωγραφικό πίνακα, μια ιστορία, ένα συναίσθημα, τα παιδιά συγκεκριμενοποιούν αυτό που νιώθουν και ενθαρρύνονται να το εκφράσουν με έναν ευφάνταστο τρόπο. Δημιουργική αφήγηση από τον ίδιο τον συγγραφέα, προβολή του παραμυθιού σε προτζέκτορα, δραματοποίηση και βιωματικό εργαστήρι ζωγραφικής με μεταμορφώσεις που αξιοποιεί τα εικαστικά και το θέατρο.
11:00-12:00
Χώρος 1
Γιώργος Κατσέλης: «Το συναξάρι του κυρ Αλέξανδρου» (Εκδόσεις Χριστάκη). Μια δράση για μικρούς και μεγάλους. Τον είπαν «Άγιο των γραμμάτων» και «Φτωχούλη του Θεού». Ο κυρ Αλέξανδρος της Σκιάθου, ο δικός μας κυρ Αλέξανδρος, που ήξερε μοναδικά να «ζωγραφίζει» με την πένα του τα ήθη και τους ανθρώπους μιας άλλης εποχής. Τόσο μακριά από τη δική μας, τόσο κοντά στην ψυχή μας. Ο Γιώργος Κατσέλης μάς παρουσιάζει μέσα από μια διαδραστική αφήγηση που πλαισιώνεται από τις υπέροχες εικόνες του αγιογράφου Μπάμπη Πυλαρινού το αληθινό παραμύθι της ζωής του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Χώρος 2
Μάρω Αισώπου: Εργαστήρι για εκπαιδευτικούς .Η Μάρω Αισώπου, συγγραφέας και αφηγήτρια παιδικών ιστοριών και παραμυθιών, θα συζητήσει με ομάδα εκπαιδευτικών τις εμπειρίες της από την παρουσίαση του βιβλίου της «Άκου να δεις» (Ήρα Εκδοτική), μέσα στις τάξεις Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων, καθώς και από την αφήγηση ελληνικών λαϊκών παραμυθιών στις δράσεις παραμυθιών «Παραμύθια απ’ το σεντούκι» που οργανώνει η ίδια στο Λύκειο Ελληνίδων Βόλου.
Χώρος 3
Αγγελική Κούρκουλου – Παναγιώτης Μπερλής: Η ομάδα PanAngel8Arts θα πραγματοποιήσει ένα μουσικοεικαστικό εργαστήρι για παιδιά βασισμένο σε απόσπασμα του παραμυθιού «Το δέκατο έβδομο κιβώτιο» του συγγραφέα Διονύση Λεϊμονή, ο οποίος θα αφηγείται, καθώς η ζωγράφος Αγγελική Κούρκουλου θα ζωγραφίζει, ο συνθέτης Παναγιώτης Μπερλής θα παίζει στο πιάνο και τα παιδιά θα ζωγραφίζουν από τις θέσεις τους.
12:00-13:00
Χώρος 1
Εργαστήρι για εκπαιδευτικούς. Η Έλενα Στανιού, με αφορμή το νέο της βιβλίο, Το μυστικό της ριγέ βαλίτσας (Εκδόσεις Ψυχογιός), θα συζητήσει με ομάδα εκπαιδευτικών τρόπους παρουσίασης του βιβλίου της στη σχολική τάξη. Το βιβλίο απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείου έως και μαθητές Τετάρτης Δημοτικού.
Χώρος 2
Γιώργος Μπουμπούσης: Η «συναισθηματική διαλεκτική» για παιδιά. Η «συναισθηματική διαλεκτική» είναι μία μέθοδος προσωπικής ανάπτυξης και ενδυνάμωσης όλων εκείνων των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας που βελτιώνουν την καθημερινότητά μας. Ο Γιώργος Μπουμπούσης, με την ιδιότητα του ψυχολόγου-συγγραφέα, θα επιχειρήσει μία περιγραφή της «συναισθηματικής διαλεκτικής για παιδιά» και των βασικών αξόνων της. Θα ακολουθήσουν μικρές βιωματικές δράσεις με γονείς και παιδιά, όπου θα αναδειχθούν με ευχάριστο τρόπο πτυχές τής μεταξύ τους σχέσης, αλλά και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς μας. Στο τέλος, με αφορμή τη «συναισθηματική διαλεκτική», θα γίνει σύντομη αναφορά στο καινούριο του μυθιστόρημα για παιδιά «Πιο πολύ κι από βιντεοπαιχνίδι», με μία μικρή συζήτηση προβληματισμού πάνω στους κινδύνους της συνεχούς έκθεσης των νέων στα ηλεκτρονικά παιχνίδια…
Χώρος 3
Θεόδωρος Καρακασίδης: «Ρούλης ο Επιστημογατούλης (και η επιστημοπαρέα του)» (Εκδόσεις «Διάφορος»), ή πως ο δρόμος προς τη γνώση γίνεται παιχνίδι. Δράση για παιδιά 7-13 ετών. Ο Ρούλης είναι ένας γατούλης όχι σαν όλους τους άλλους. Του αρέσει η γνώση. Για καλή του τύχη ζει με τον κύριο Δωρόθεο, έναν καθηγητή Φυσικής στο Πανεπιστήμιο. Πολλές φορές μπορεί και παρακολουθεί κι αυτός μαθήματα και μαθαίνει πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα για τη φύση και τον κόσμο. Οι φίλοι του τον φωνάζουν Επιστημογατούλη. Στην αυλή του σπιτιού όπου μένει ο Ρούλης, αλλά και στην παιδική χαρά, μαζεύονται οι φίλοι του: η Θούλη η γατούλα, το σκυλάκι ο Θάκης, η Τω η χελωνίτσα και κουβεντιάζουν με τον Ρούλη για τα φυσικά φαινόμενα: τις περιστροφές του Ήλιου και τη Γης, τη βαρύτητα και τόσα άλλα, για τα οποία μικροί και μεγάλοι απορούν και ρωτούν. Α, κάνουν και τα δικά τους πειράματα! Μέσα από τις κουβέντες τους, ξεπηδούν αβίαστα ιδέες και απαντήσεις για τον κόσμο μέσα στον οποίο ζούμε. Έτσι η μικρή μας παρέα κάνει τη Φυσική και την Επιστήμη ένα ευχάριστο παιχνίδι προς τη γνώση – όπως άλλωστε πρέπει να είναι. Τι λέτε, παιδιά, έρχεστε στην επιστημοπαρέα μας;
13:00-14:00
Χώρος 1
Ευαγγελία Κανταρτζή: Πώς θα αγαπήσω το βιβλίο! Οι έρευνες δείχνουν ότι το διάβασμα δεν είναι μια από τις αγαπημένες ασχολίες των παιδιών. Πώς μπορούμε ως γονείς να καλλιεργήσουμε από νωρίς την αγάπη για το βιβλίο, και μάλιστα για το «καλό» βιβλίο, στα παιδιά; Μπορούμε να τα βοηθήσουμε, με παιγνιώδεις και διασκεδαστικούς τρόπους, να ανακαλύψουν τη μαγεία που κουβαλάει ένα βιβλίο! Γιατί το διάβασμα είναι και πρέπει να είναι πάντα μια απόλαυση…
Χώρος 2
Καίτη Καραχάλιου: Μουσικοθεατρικές δράσεις που ξεπηδούν μέσα από τις σελίδες ενός βιβλίου. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και καλλιτέχνες που δουλεύουν με μικρά παιδιά. Ένα εισαγωγικό πρόγραμμα μουσικών και θεατρικών δράσεων, που ξεκινούν από το διάβασμα ενός βιβλίου και μας οδηγούν στο ανέβασμα μιας παράστασης. Θέατρο, μουσική, κίνηση και εικαστικά συνδυάζονται σε ένα χαρούμενο, γιορταστικό και χρωματιστό περιβάλλον. Στόχος μας να γνωρίσουμε τη μέθοδο και να την εφαρμόσουμε στο απογευματινό πρόγραμμα με ομάδα παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας.
Χώρος 3
Γεράσιμος Τσιμπλούλης: «Η αλφαβήτα στη Γραμματούπολη» (Ήρα Εκδοτική). Ιστορίες φανταστικές και συνάμα σουρεαλιστικές ταξιδεύουν τα μικρά παιδιά στη «χώρα των Γραμμάτων και των Λέξεων». Οι ιστορίες βασίζονται σε λέξεις που αρχίζουν ή έχουν το κάθε γράμμα. Το φαινόμενο της παρήχησης συμφώνων συναντάται στις περισσότερες ιστορίες. Στους εκπαιδευτικούς θα δοθούν κάποιες ιστορίες και θα κληθούν: α) να συνεχίσουν τις ιστορίες, β) να προτείνουν τρόπους για την εμπέδωση των γραμμάτων με βάση το βιβλίο.
Γεύμα
Απογευματινά εργαστήρια
16:00-17:00
Χώρος 1
Η Γιολίνα Αποστολάκη με αφορμή το νέο της βιβλίο, «Νυχτοπερπατήματα» (Εκδόσεις Μεταίχμιο), θα συναντήσει μαθητές αναγνώστες της για να συνομιλήσει μαζί τους για τη ζήλια, τον φόβο και... «νυχτοπερπατήματα», σε μια προσπάθεια δημιουργικής έκφρασης των μικρών μας φίλων.Δράση για παιδιά 5-7 ετών.
Χώρος 2
Η Αντιγόνη Σδρόλια θα παρουσιάσει το βιβλίο της «Η συμμορία των πέντε» (Εκδόσεις Μίνωας), που απευθύνεται σε παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού και σε μαθητές Γυμνασίου. Θα παρουσιαστούν με βιωματικό τρόπο τα κύρια θέματα που θίγονται στο βιβλίο, όπως η εξάρτηση των παιδιών από τις ηλεκτρονικές συσκευές, το θέμα της παιδικής εργασίας και το θέμα της κακοποίησης των ζώων σε τσίρκο.
Χώρος 3
Δάφνη Φιλίππου: «Ιστορίες για να ονειρεύεσαι, παιχνίδια για να μεγαλώνεις» (Εκδόσεις Καστανιώτη). Εργαστήρι για εκπαιδευτικούς. Με αφόρμηση το βιβλίο της αυτό, η Δάφνη Φιλίππου συνομιλεί με εκπαιδευτικούς για τον σημαντικό τους ρόλο ως εμψυχωτές ομάδων παιδιών και ενηλίκων. Τα θέματα και το δομημένο σενάριο των παραμυθιών, καθώς και οι βιωματικές τεχνικές και ασκήσεις που προτείνονται στο βιβλίο, μετατρέπουν τα παιδιά και τους ενήλικες από παθητικούς ακροατές σε ενεργητικούς συμμετέχοντες. Μέσα από τις 113 ιστορίες/παραμύθια και τις 127 ασκήσεις, οι εμψυχωτές έχουν τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν τις τεχνικές παρέμβασής τους σε ομάδες που στοχεύουν στην ανάπτυξη προσωπικών, κοινωνικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων, όπως: αυτογνωσία, ενεργητική ακρόαση, επικοινωνία, διαχείριση συγκρούσεων, διαχείριση άγχους, συνεργασία, ανάπτυξη δημιουργικότητας/αυτοεκτίμησης κ.λπ.
Μουσική εκδήλωση
Λήξη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου