Από ανάρτηση της κ. Άσπας Μητρακάκη, ειδικής παιδαγωγού, στις 25/04/2013:
"Αναζήτησε τις λέξεις"! Άσκηση Δυσλεξίας, Συγκέντρωσης & Γραμματικής.
"Η συγκέντρωση βέβαια είναι κουραστική υπόθεση, ιδίως
αν μια συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν μας ενδιαφέρει καθόλου. Μέσα στον εγκέφαλο
η προσοχή πρέπει να επικεντρωθεί σαν προβολέας επάνω σε ένα συγκεκριμένο πράγμα,
ενώ ένα πλήθος απο άλλες εντυπώσεις, εικόνες, μνήμες και συναισθήματα παραμένει
για ένα διάστημα στο ημίφως ή σβήνει εντελώς."
~Συγκέντρωση, Petra Thorbietz, εκδ.
αερόστατο~
Η δυνατότητα συγκέντρωσης σε κάποια δραστηριότητα
αποδεικνύεται ότι εκτός απο την ικανότητα που επιδεικνύει ο καθένας μας
ξεχωριστά καθορίζεται και απο το πόσο ενδιαφέρουσα είναι αυτή για εμάς. Στα
παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες η προσοχή συνήθως εμφανίζεται ελλιπής. Υπάρχουν
πολλοί λόγοι στους οποίους μπορεί να οφείλεται αυτό όπως εγγενή στοιχεία της
νευροανατομίας του εγκεφάλου κα. Παρ όλα αυτά πάντα υπάρχει η δυνατότητα να
μεγαλώσουμε το ενδιαφέρον άρα και το κίνητρο για προσοχή.
Παρουσιάζεται η άσκηση: "Αναζήτησε τις λέξεις"! που γίνεται στα προγράμματα παρέμβασης Δυσλεξία at home και εξασκεί το παιδί
με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες στη συγκέντρωση, στην αναγνώριση των μορφών των
λέξεων και στην γραμματική.
Υλικά: βιβλίο, σελίδες Α4, χρωματιστά
μαρκαδοράκια ή ξυλομπογιές
Οδηγίες: Διαλέγουμε ένα βιβλίο που να ταιριάζει
στην ηλικία του παιδιού και στα ενδιαφέροντα του. Ένα βιβλίο με ωραίες εικόνες
είναι πάντα προτιμότερο.
"Ο φάλτσος νάνος" |
Εδώ επιλέχτηκε το βιβλίο "Ο φάλτσος
νάνος" (Ράνια Μπουμπουρή, εκδ. Μεταίχμιο) για ένα παιδί με δυσκολίες
συγκέντρωσης και Δυσγραφία.
Σε δυο σελίδες καταγράφουμε όλα τα ουσιαστικά και
ρήματα που εμφανίζονται στο κείμενο.
Ουσιαστικά
Ρήματα
Και ζητάμε να διαβάζει σιωπηλά, "απο μέσα του" το κείμενο και καθώς βρίσκει τη κάθε λέξη να τη κυκλώνει στο σελίδα.
Οφέλη:
- συγκέντρωση
- οπτική διάκριση
- μορφολογία λέξεων
- αναγνώριση μερών του λόγου (ουσιαστικά-ρήματα)
- εξάσκηση στη σιωπηλή ανάγνωση
- εξάσκηση στην αυτενέργεια
Tip 1: Κάθε φορά που δίνεται μια
άσκηση για ένα σκοπό προκύπτουν πάντα και άλλες ασκήσεις με αφετηρία αυτή.
Πρέπει πάντα να εφαρμόζουμε τον κανόνα:
σχεδιάζω-εφαρμόζω-αναθεωρώ/εμπλουτίζω.
Tip 2: Μπορεί να γίνει και με δυο
παιδιά μαζί σαν παιχνίδι: "Ποιος θα τις βρει πιο γρήγορα" με
χρονομέτρηση!
Απευθύνεται: Σε παιδιά με
Δυσλεξία/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες αλλά και σε παιδιά χωρίς μαθησιακές
δυσκολίες ως παιχνίδι. Μπορεί να γίνει απο εκπαιδευτικούς, ειδικούς θεραπευτές
και γονείς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου