Σελίδες

Κυριακή 28 Ιουνίου 2015

"Ο φίλος μου ο ύπνος": κριτική της Ελένης Σαραντίτη

«Ωραία βιβλία για μικρούς, ωραίους αναγνώστες (Β’ μέρος)» της Ελένης Σαραντίτη

«Ωραία βιβλία για μικρούς, ωραίους αναγνώστες (Β’ μέρος)» της Ελένης Σαραντίτη
Ράνια Μπουμπουρή: «Ο φίλος μου ο ύπνος»
Ο φίλος μου ο ύπνος Ράνια Μπουμπουρή εικονογράφηση: Χρύσα Σπυρίδωνος Ψυχογιός
Κοιμήσου, λεμονιάς κλωνί, κοιμήσου, βιόλας φύλλο,
κοιμήσου, τ’ ουρανού κλειδί π’ ανοίγουνε τον ήλιο…
Έτσι, αγαπητοί μου, για να μη λησμονούμε τα όμορφα και τα ιερά. Των μανάδων του λαού μας την τέρψη και συγκίνηση. Το νανούρισμα αυτό είναι παρμένο από την εκλεκτή συλλογή δημοτικών τραγουδιών της Ζωής Βαλάση με νανουρίσματα του λαού μας Νάνι, το κρίνο της αυγής(Κέδρος). Ένα βιβλίο πολύτιμο· μέσα σ’ αυτό κρύβονται και περιστατικά που σημάδεψαν τη λαϊκή μας μνήμη και απόηχοι των αρχαίων θρύλων. Θυμηθείτε το.
Μες στο μικρό τερπνό βιβλιαράκι της Ράνιας Μπουμπουρή κρύβονται οι φόβοι και η ανασφάλεια του νηπίου όταν παραδίδεται, ασυντρόφευτο πλέον, στην αγκάλη του ύπνου, στην άγνωστη ποδιά της νύχτας. Με τον γνωστό και αγαπητό στα παιδιά μουσικό λόγο της, με τον τρόπο της τον θωπευτικό, η συγγραφέας έρχεται αρωγός σε γονέα και παιδί, στις δύσκολες προ του ύπνου στιγμές. Σ’ εκείνες τις στιγμές που το παιδί φοβάται να αφεθεί στον άγνωστο κόσμο του δεσπότη ύπνου, διστάζει να αποχωριστεί τα οικεία καλά πρόσωπα και δυσανασχετεί. Πολλά μικράκια υποφέρουν. Κι άλλοι τόσοι γονείς κουράζονται και αγωνιούν. Για τούτο και βρήκα ανακουφιστικό το βιβλίο Ο φίλος μου ο ύπνος της Ράνιας Μπουμπουρή (Καρπενήσι, 1974, δημιουργός μεταξύ άλλων γνωστών βιβλίων και των τρισχαριτωμένων Μια τρελή τρελή Αλφαβήτα και Ένα τρελό τρελό Αριθμητάρι).
Ακούστε φωνούλα παιδική, εξομολογητική:
Ο φίλος μου ο ύπνος έρχεται κοντά μου και το βράδυ… κλείνοντας τα μάτια νιώθω το γλυκό του χάδι.
Ο φίλος μου ο ύπνος ξέρει παραμύθια από τα χρόνια τα παλιά… και μου τα λέει μαζί με τη γιαγιά ψιθυριστά.
Ο φίλος μου ο ύπνος ξέρει νανουρίσματα πολλά και διαλεχτά… και μου τα σιγοτραγουδάει μαζί με τη μαμά ή τον μπαμπά.
Μα δεν φτάνουν αυτές οι χαρές και οι χάρες, διότι το παιδί συνεχίζει, γλυκασμένο και ησυχασμένο προφανώς:
Ο φίλος μου ο ύπνος έρχεται πάντα γεμάτος δώρα… ξεκούραση κι ωραία ταξίδια στην ονειροχώρα.
Και τα ζωάκια; Ας μην τα λησμονούμε, είναι εξάλλου από τις μεγάλες και σταθερές αγάπες των παιδιών – ευτυχώς, και πολλών μεγάλων:
φίλος μου ο ύπνος είναι φίλος και με όλα τα ζωάκια… από τις πιο μικρούλες σαύρες μέχρι τα πιο μεγάλα ελεφαντάκια.
Ο φίλος μου ο ύπνος είναι φίλος και με όλα τα πουλιά…
Αχ, αγαπητή κυρία Μπουμπουρή, θα προσφέρω το βιβλίο σας και στα παιδάκια μας –τα εγγονάκια μου– απόψε· ίσως τους το διαβάσω σιγανά στο ημίφως της κάμαρας. Ίσως υψώσω λίγο το φως να το ιδούν, να το φυλλομετρήσουν, να ευχαριστηθούν και με τις ζωγραφιές της Χρύσας Σπυρίδωνος· έπειτα, θα τα καληνυχτίσω ησυχασμένη ότι αφέθηκαν στην αγκάλη ενός στοργικού και υπέροχου φίλου…
Ο φίλος μου ο ύπνος
Ράνια Μπουμπουρή
εικονογράφηση: Χρύσα Σπυρίδωνος
Ψυχογιός
40 σελ.
Τιμή € 6,60
 http://www.psichogios.gr/site/Books/show/1002876

Για να διαβάσετε όλες τις βιβλιοπροτάσεις της Ελένης Σαραντίτη, δείτε εδώ: http://diastixo.gr/kritikes/paidika/3996-oraia-vivlia-2 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου