Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2016

Μια καινούργια φίλη στην παρέα της "Τρελής τρελής ΑΒ"!

Μια τρελή τρελή ΑΒ της Ρ. Μπουμπουρή!

Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο Momma's Daily Life: 

Φέτος η Κατερίνα πάει νηπιαγωγείο! Και με παρότρυνση και της δασκάλας της 
αρχίσαμε να μαθαίνουμε πιο εντατικά το αλφάβητο. Η δουλειά είχε ξεκινήσει 
από πέρυσι, και στο σπίτι και στο σχολείο, αλλά όχι εντατικά, με σειρά και 
καθημερινά. Απλά όποτε είχε όρεξη καθόμασταν και μαθαίναμε γραμματάκια 
και αριθμούς. Φέτος όμως καθημερινά μαθαίνουμε ένα γραμματάκι 
και κάνουμε και σχετικές ασκησούλες. Έτσι, άρχισα να ψάχνω τετράδια 
ασκήσεων αλλά και βιβλία που θα μας βοηθήσουν στον σκοπό μας. 
Και κάπως έτσι έπεσα πάνω στο παραμύθι Μια τρελή τρελή ΑΒ της Ρ. Μπουμπουρή 

πρόταση για παιδικό βιβλίο

 Το συγκεκριμένο παραμύθι αποτελεί μια ωδή στο αλφάβητο! 
Περιέχει 24+1 ποιηματάκια, ένα για κάθε γραμματάκι και ένα τελευταίο 
με όλα τα γραμματάκια μαζί!

Μια τρελή τρελή αβ

 Η υπέροχη εικονογράφηση είναι της Χ.Σπυρίδωνος! 
Δείτε πόσο όμορφα γραφικά έχει!

Παιδικό βιβλίο για το αλφάβητο
















Όπως βλέπετε, σε κάθε σελίδα πάνω αριστερά υπάρχει το συγκεκριμένο 
γράμμα που πρωταγωνιστεί στο ποιηματάκι. Έτσι το παιδάκι αρχίζει 
να γνωρίζει οπτικά το γράμμα και στην συνέχεια, διαβάζοντας 
το ποιηματάκι, το συγκεκριμένο γράμμα είναι με άλλο χρώμα 
ώστε και πάλι το παιδί να το εντοπίζει και να το μαθαίνει οπτικά!
















Δώρο μαζί με το βιβλίο είναι το CD σε μουσική Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλου, 
που περιέχει μελοποιημένα τα 25 ποιηματάκια! 
Περιττό να πω, ότι το ακούμε σ υ ν ε χ ε ι α!

Εμείς αυτό που κάναμε είναι να διαβάσουμε μια φορά όλο το παραμύθι. 
Στην συνέχεια κάθε μέρα διαβάζουμε μαζί, δίπλα δίπλα, ώστε και η Κατερίνα 
να βλέπει το κείμενο, μόνο το συγκεκριμένο γραμματάκι που μάθαμε 
την ημέρα αυτή. Αν, για παράδειγμα, έχουμε μάθει το Β την ημέρα εκείνη, 
αφού κάνουμε τις ασκησούλες στο τετράδιο εργασιών, μετά διαβάζουμε 
το αντίστοιχο ποιηματάκι για το β. Μάλιστα, έχω φωτοτυπήσει 
την κάθε σελίδα σε ασπρόμαυρη φωτοτυπία (ώστε να μην ξεχωρίζει 
το γράμμα που είναι με άλλο χρώμα) και την δίνω στην Κατερίνα 
αφού διαβάσουμε το ποιημάτακι, ζητώντας της να το κυκλώσει.













Τώρα πια, είμαστε στο έψιλον και η Κατερίνα μόλις τελείωσε το τετράδιο 
εργασιών, πήρε το παραμύθι και πήγε αμέσως στην αντίστοιχη σελίδα, 
λέγοντας στο έψιλον: ''Είσαι το Έψιλον και σε φωνάζουν ε όπως 
εγώ είμαι η Αικατερίνη-Μαρία και με φωνάζουν Κατερίνα''. 
Αυτό είναι το δικό μας κόλπο για να καταλάβουμε ότι τα γραμματάκια 
έχουν ένα όνομα αλλά δεν το προ φέρουμε ολόκληρο μέσα στις λεξούλες 
(έψιλον) αλλά σαν ήχο (ε).




















Το τι χαρά έχει κάνει με το συγκεκριμένο παραμύθι, δεν λέγεται. Προσπαθεί 
να ''κλέψει'' κιόλας: γυρνάει τις σελίδες στα παρακάτω γραμματάκια 
και όποιο το γνωρίζει το προφέρει δυνατά για να μου δείξει ότι το ξέρει ήδη!




















Αυτή ήταν η δική μας πρόταση για παιδικό παραμύθι το οποίο 
μας βοηθάει ταυτόχρονα να μαθαίνουμε την άλφα βήτα, και αυτός 
ήταν ο δικός μου τρόπος που το αξιοποιώ για τον σκοπό αυτό! 
Εύχομαι να σας φάνηκε χρήσιμη και η πρόταση του παραμυθιού 

1 σχόλιο:

  1. Ευχαριστώ πολύ! και για το υπεροχο βιβλίο και για την αναδημοσίευση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή